Kod kardiologa jednom godišnje

Srčani napad javlja se naglo i nenadano, a oštećenja na srcu, koja prethode napadu, mogu godinama da ostanu nezapažena. Upravo zbog toga redovni kardiološki pregledi, jednom godišnje nakon 30. godine, ne samo da su važni već su i neophodni.

Tome u prilog govori istraživanje sprovedeno na 1800 ljudi starijih od 45 godina. Osnovni uslov je bio da nemaju nikakvih srčanih smetnji i da su u potpunosti zdravi. Lekari su im uradili skener srca i ponovili ga nakon 10 godina. Na opšte iznenađenje ispitanika, utvrđeno je da čak 8 odsto njih ima oštećenje na srcu. Kada su upitani za simptome i lečenje, oni su bili u čudu jer nisu imali nikakve simptome, tako da nisu ni slutili da je do oštećenja došlo.

Oštećenja srca mogu da dovedu i do ozbiljnijih komplikacija kao što su srčani udar, čije simptome isto tako nije lako prepoznati. Mogu da se maskiraju i tegobama koje liče na sasvim druge bolesti. Kod srčanog udara svaki minut je dragocen, a dobro je što se razvija od četiri do šest sati, tako da imamo dovoljno vremena da sačuvamo život – svoj ili tuđi, ako poznajemo i prepoznajemo simptome. U tom slučaju, neophodno je otići najbližem lekaru ili hitnoj pomoći. Međutim, srčani udar nekad može da prođe i bez simptoma. Tada je reč o tihom srčanom udaru.

SIMPTOMI SRČANOG UDARA

Najčešći simptomi srčanog udara mogu da budu osećaj bola u grudima, neugodan pritisak iza grudne kosti, bol u sredini grudnog koša, koji pacijenti najčešće opisuju kao da im je neko seo na grudi, zatim širenje bolova u levo rame, levu ruku, levu stranu vrata, osećaj mučnine i nedostatka vazduha, pomućen vid ili naglo pomračenje vida, kao i nesvestice. Ponekad i kašalj može da bude prateći simptom, zatim naglo znojenje, mučnina i gubitak apetita, ili povraćanje.

Srčani udar je jedna od fatalnih posledica kardio-vaskularnih bolesti do kojih može da dođe, a da čovek nije ni znao da ima problema sa srcem. Sa druge strane, ukoliko se na vreme otkriju oboljenja srca, pravovremeno se mogu korigovati važne životne navike i primati adekvatna terapija, tako da život bude lep i dugovečan. Sve što je potrebno da uradimo jeste da jednom godišnje nakon svoje 30. godine odemo na kardiološki pregled, koji obuhvata EKG, ultrazvuk srca i pregled lekara.

POPUST NA KARDIOLOŠKI PREGLED U MARTU

Pregledi su potpuno bezbedni i neinvazivni, tako da zaista sa lakoćom možemo da obezbedimo sebi tu vrstu brige o tako važnom organu, bez kojeg je život nezamisliv. Naša poliklinika vas podstiče na taj iskorak ka vašem zdravlju ili ka zdravlju vaših bližnjih, tako da u periodu od 1 – 9. marta 2017. imate popust na kardiološki pregled (EKG, UZ srca i pregled kardiologa), pa umesto 4400 dinara za vas će biti 3500. Bilo bi dobro da imate i novije laboratorijske nalaze krvi da ponesete sa sobom. Na raspolaganju su naša dva lekara kardiologa, dr Ilić i dr Zečević. Zakazivanje možete izvršiti na 021 426 488 ili 065 619 69 10. Ukoliko želite da obradujete nekog vama dragog ovim pregledom, možete to učiniti putem gesta ljubavi.

Osobe starije od 60 godina, zatim oboleli od dijabetesa, kao i oni sa kardio-vaskularnim oboljenjima, treba da na svakih šest meseci obave kardiološki pregled kod svog lekara, a ostali na svakih godinu dana, izuzev ako im njihov lekar nije drugačije rekao.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *