Operacije štitaste žlezde sa brzim i lakim oporavkom

//Operacije štitaste žlezde sa brzim i lakim oporavkom

Operacije štitaste žlezde sa brzim i lakim oporavkom

2022-03-01T16:08:00+01:00

Operacije štitaste žlezde sa brzim i lakim oporavkom po novoj i neinvazivnoj hirurškoj metodi dostupne su sada i u Poliklinici Consilium. Razlog za ovu novinu leži u stručnom timu Prof dr Ljiljane Todorović Đilas, koji je sada obogaćen još jednim članom. U pitanju je vrhunski stručnjak dr Bojan Koledin. Kakva je i zbog čega dobra ova hirurška metoda, saznajte u nastavku.

Šta je minimalno invazivna tireoidektomija i po čemu se razlikuje od klasične tireoidektomije?

Osnovna razlika u odnosu na klasičnu tireoidektomiju je u veličini reza na vratu – on je kraći i iznosi oko 2-3 cm, pri čemu je i rez okolnih tkiva i mišiča manji. Oporavak od ove operacije je mnogo brži – pacijenti već posle nekoliko sati mogu da idu kući – za razliku od klasične operacije, gde je dužina bolničkog lečenja nekoliko dana. Kod ove metode po pravilu nema postoperativnog drena.

Kada se posle minimalno invazivne tireoidektomije pacijenti mogu vratiti normalnim životnim aktivnostima?

Kako je trauma okolnih tkiva značajno manja, kod ove metode pacijenti se već sutradan nakon operacije mogu vratiti normalnim životnim aktivnostima.

Da li je potrebno previjanje i kada se obavjalju kotrole?

Nakon operacije na mestu reza je flaster, koji se skida posle jednog dana i nije potrebno dalje previjanje. Nema konaca koji se vade i pacijeti mogu normalno da se tuširaju.
Hirurška kontrola je dve nedelje nakon operacije.

Da li je učestalost komplikacija manja kod ove metode?

Kod klasične tireoidektomije najčešća komplikacija je povreda nerva koji inerviše glasne žice, uglavnom je prolazna, ali u ređim slučajevima može biti i trajna. Kod minimalno invazivne tireiodektomije učestalost komplikacija je ista ili manja u odnosu na klasičnu operaciju.