Simptomi raka jajnika

Izvor: World Ovarian Cancer Day

Priključujemo se akciji povodom Međunarodnog dana borbe protiv raka jajnika, koji se u celom svetu obeležava 8.maja, širenjem svesti o ovom sve učestalijem oboljenju, simptomima, prevenciji i lečenju.

FreeGreatPicture.com-11281-gestureSimptome raka jajnika lako možemo zameniti sa nekim manje ozbiljnim stanjem kao što je poremećaj organa za varenje. Većina pacijenata se sa ovim tegobama javi se tek u poodmakloj fazi razvoja bolesti. Svest o faktorima rizika, simptomima, porodična anamneza su veoma važne za rano otkrivanje ovog problema, pa je šansa za izlečenje mnogo veća.

Stručnjaci veruju da učestalost i kombinacija simptoma može pomoći lekarima da razlikuju rak jajnika od drugih oboljenja sa sličnim simptomima.

Ukoliko žena ove simptome ima učestalo u roku od tri nedelje, trebalo bi da se posavetuje sa lekarom:

– uvećanje stomaka, nadutost koja je stalna (ne ona koja varira iz dana u dan)
– gubitak apetita i brz osećaj sitosti
– bolovi u stomaku i karlici
– često mokrenje i otežano zadržavanje urina u bešiki

Ove simptome mogu pratiti i promene u navikama pražnjenja creva, prekomerno vaginalno krvarenje, umor ili neočekivan gubitak telesne mase, a kod nekih slučajeva naglo gojenje samo u predelu stomaka.

DIJAGNOSTIKA

Ovo oboljenje se dijagnostifikuje:
– pregledom cele karlice
– ultrazvukom karlice
– CA-125 testom krvi

Lekari često savetuju i CT, ali je najtačnija metoda postavljanja dijagnoze biopsijom.

Važno je znati da PAPA test ne otkriva rak jajnika.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *