Za kvalitet i budućnost lečenja bolesti dojki

/, Radiologija/Za kvalitet i budućnost lečenja bolesti dojki

Za kvalitet i budućnost lečenja bolesti dojki

2019-03-06T10:20:45+01:00

Za kvalitet i budućnost lečenja bolesti dojke od izuzetnog značaja je rad Srpskog senološkog udruženja, koje okuplja različite stručnjake koji se bave ovim bolestima.
Na čelu sa predsednicom udruženja prof. dr Draganom Đilas, vodećim radiologom za lečenje dojke u Poliklinici Consilium, nedavno je u Novom Sadu organizovan Prvi srpski senološki kongres.

Karcinom dojke je globalni javno-zdravstveni problem, ne samo zbog činjenice da bolest ima epidemijske razmere, već i zato što njene posledice pogađaju praktično sve segmente društva. U Srbiji, 26% svih obolelih i 17,5% svih umrlih žena zbog malignih tumora imaju dijagnozu karcinoma dojke. Godišnje se u Srbiji otkrije oko 3200 novoobolelih, a umire oko 1175 žena od karcinoma dojke (podaci iz 2012. godine).

Na čelu sa predsednicom udruženja prof. dr Draganom Đilas, vodećim radiologom za lečenje dojke u Poliklinici Consilium, nedavno je u Novom Sadu organizovan Prvi srpski senološki kongres.

– Ovo je prvi put da se kod nas organizuje ovakav multidisciplinarni kongres na kom su se sreli domaći stručnjaci svih specijalnosti koje se bave bolestima dojke. Na istom mestu su se našli patolozi, hirurzi, radiolozi, medikalni onkolozi, psiholozi, radioterapeuti i mnogi drugi, jer je naša međusobna saradnja jedan od najbitnih činilaca u pravilnom lečenju naših pacijenata i to je nešto na čemu se danas insistira i u svetskim razmerama – rekla je predsednica Đilas.

Na skupu je prikazano mesto svih dijagnostičkih metoda i njihova pravilna i racionalna primena, zatim optimalni hirurški postupci u lečenju tumora, kao i najnoviji lekovi kojima se mogu uspešno lečiti čak i pacijenti sa uznapredovalom bolešću, ali i najsavremenije mogućnosti estetske hirurgije u tretiranju dojki kod zdravih žena i žena lečenih od karcinoma dojke.

Osim renomiranih predavača svih specijalnosti koji se bave dojkom iz naše zemlje, na kongresu su učestvovali i predavači iz Švedske, Turske, Slovenije i Hrvatske, sa kojima ovo udruženje ima plodonosnu stručnu i naučnu saradnju, a koji su svojim iskustvima unapredili znanja i naših stručnjaka.

Sve savremene načine dijagnostike i lečenja dojke imamo i mi u našoj zemlji i u tome ne zaostajemo u odnosu na razvijene zemlje Zapada, ali postoji izrazita neujednačenost između pojedinih zdravstvenih centara u Srbiji i ovaj skup između ostalog ima za cilj da se unaprede znanja i protokoli u svim našim bolnicama – rekla je predsednica Đilas.

Prema njenim rečima, savremena medicina je izrazito napredovala u oblasti tehnoloških dostignuća i dijagnostike karcinoma dojke, ali i u novim lekovima koji zajedno utiču da rak dojke bude sasvim izlečiva bolest, a to je i jedini cilj. Dakle, za sada nema načina da se dobijanje karcinoma dojke spreči, danas se procenjuje da skoro svaka 8. žena u Vojvodini dobija rak dojke, ali se može uticati na to da se ova bolest uspešno leči i izleči.

CENTAR ZA LEČENJE BOLESTI DOJKI

U Poliklinici Consilium dostupna je KOMPLETNA DIJAGNOSTIKA I LEČENJE DOJKI -od dijagnoze (ultrazvuka, mamografije), preko biopsije do hirurške intervencije.