Digitalni mamograf – nova dijagnostika bolesti dojki kod nas

/, CZD članci, Radiologija/Digitalni mamograf – nova dijagnostika bolesti dojki kod nas

Digitalni mamograf – nova dijagnostika bolesti dojki kod nas

2019-05-09T11:00:30+02:00
Poliklinika Consilium poseduje digitalnim mamograf, koji omogućuje znatno brži, detaljniji i efikasniji pregled pacijentkinja, uz manju dozu zračenja.

centar za lečenje i dijagnostiku bolesti dojkiOvaj aparat (Selenia, firme Hologic) je zvanično najbolji mamografski aparat za dijagnostiku karcinoma dojke i već je stigao u Consilium. Ovo je još jedan iskorak u pružanju kvalitetne i pouzdane dijagnostike karcinoma dojke u okviru Centra za lečenje i dijagnostiku bolesti dojki na čelu sa prof. dr Draganom Đilas. Digitalni aparat omogućuje otkrivanje malignih promena i do 30% ranije u odnosu na klasični (analogni), što automatski povećava pozitivan ishod tretmana karcninoma dojke.

Mamografija je najdelotvornija, neinvazivna rendgenska metoda pregleda dojki, koja se koristi u dijagnostici nejasnih kliničkih nalaza kod simptomatskih pacijentkinja, zatim za rano otkrivanje raka dojke kod pacijentkinja bez simptoma, kao i u dijagnostici klinički okultnog karcinoma.

digitalni mamograf
Iako je i analogna mamografija izuzetno dobra, digitalna ide još dalje: smanjuje dozu zračenja, omogućava bolje snimanje tkiva dojke, a obezbeđuje i uvećanje određenih mesta na slici radi bolje analize. Digitalni mamograf umesto filma ili fosforne ploče koristi detektore slične onima u digitalnim kamerama, a koji x-zrake pretvaraju u električne signale.

Električni signali se nadalje pretvaraju u digitalnu sliku u računaru namenjenom za akviziciju i obradu mamografskih slika. Ovaj način funkcionisanja omogućava znatno brži pregled pacijentkinja.
Istovremeno, uređaj daje bolju vidljivost mišićnog tkiva, bradavica i kože, bolju vidljivost struktura sa slabijim kontrastom, a tkivo dojke izgleda kao da je manje gustine i omogućeno je da se lakše razlikuju maligne promene.

dr Dragana ĐilasVreme dobijanja snimaka je drastično smanjeno, pacijent ne čeka dugo na rezultate snimanja, a takođe i vreme između dva snimka je skraćeno, što doprinosi da i vreme nelagode kod pacijenatinja, zbog iščekivanja rezultata, postane kraće.
– Zahvalni smo na poverenju naših pacijenata i želja nam je da u okviru našeg Centra za lečenje i dijagnostiku bolesti dojki pružimo vrhunsku uslugu – i po pitanju stručnosti i po pitanju tehnologije. – rekla je prof. dr Dragana Đilas.