Dr Bojan Žeravica

2019-04-28T12:30:52+02:00

Izuzetan stručnjak prvenstveno za hematološke bolesti (anemija, leukopenija, trombocitopenija, eritrocitza, leukocitoza, trombocitoza, trombofilija), ali i za šećerne bolesti, uključujući i insulinsku terapiju, zatim za povišene masnoće, povišene telesne težine, oboljenja štitaste žlezde, uključujući i ultrazvuk štitaste žlezde, kao i za hipertenziju, uključujući i holter krvnog pritiska. Bogato iskustvo stekao je radom u Kliničkom Centru Vojvodine – Klinika za hematologiju i u Domu Zdravlja Novi Sad.

Saveti iz ordinacije

Kako održavati šećer u normalnim granicama

Dugotrajno povišen nivo šećera u krvi (glukoze) uzrokuje oštećenja ćelija, u prvom redu malih i velikih krvnih sudova. Usled toga dolazi do oštećenja funkcije važnih organa. Najćešće su zahvaćeni oči, srce, bubrezi, mozak. Samokontrolom se obično meri šećer pre uzimanja bilo kakve hrane ili lekova, 2 sata posle jela i posle terapije i 15 minuta nakon fizičke aktivnosti (da bi se proverilo kako terapija i fizička aktivnost utiču na nivo šećera u krvi).

Šećerna bolest (Diabetes mellitus)

DEFINICIJA: Šećerna bolest je skup metaboličkih bolesti čija je glavna karakteristika hiperglikemija (povišen nivo šećera u krvi) nastala zbog poremećaja sekrecije insulina, njegovog delovanja ili oba. Hronična hiperglikemija dovodi do oštećenja mnogih organa i organskih sistema (očiju, bubrega, nerava, srca i krvnih sudova).DEFINICIJA: Šećerna bolest je skup metaboličkih bolesti čija je glavna karakteristika hiperglikemija (povišen nivo šećera u krvi) nastala zbog poremećaja sekrecije insulina, njegovog delovanja ili oba. Hronična hiperglikemija dovodi do oštećenja mnogih organa i organskih sistema (očiju, bubrega, nerava, srca i krvnih sudova).